terima kasih anda baca blog saya,semua tulisan saya bukan sebab nak nama tapi tulisan dari hati saya sendiri minta maaf kalau tersalah kata atau tersalah tulis. terima kasih sebab anda follow saya iloveyou so much :)-atikah-

Monday, December 19, 2011

aku rase aku tau kenapa ?


kenapa aku rase aku tau ? puas aku fikir nasib aku dari hari tu lagi skunk baru aku tau kenapa ALLAH tu selalu jumpekan aku dengan orang yang salah , lepas aku fikir,aku tenung,aku minx nasihat orang baru aku tau kenapa . 
betul cakap orang kadang kadang ALLAH jumpekan kite dengan orang yang salah sebab ALLAH nak uji kita ALLAH nak mematangkan fikiran kite samada orang tu terbaek untuk kita atau tak , tapi nak salahkan pasangan 100% sangat pown ta boleyh sebab aku pown banyak kekurangan aku sendiri. sebelum tu aku taknak la korang pikir kononnye aku dh bajet alim laa niey baru nak kenal agama la niey bukan tu maksud aku , 
bende niey untuk aku kalau kau rase nak baca bacalah sebab aku memang nak kongsi . 

bila aku pandang semua benda yang jadi tu ada hikmah.aku mula refleksi balik segala apa yang aku dah buat.apa yang jadi dalam hidup aku.dan aku dapat jawapan.kau nak tahu?
Allah sayang aku. Dia taknak aku setia pada orang yang x hargai aku. Dia benarkan aku tahu kebenaran setelah setahun.mungkin masa tu baru kekuatan aku cukup untuk menampung kekecewaan aku.dan aku fikir-fikir balik, Allah beri yang terbaik untuk aku.sedangkan banyak benda yang aku lalai.hubungan aku dengan Allah aku terabai.
ye hubungan aku sendiri dengan ALLAH pown lalai macam mana aku nak jumpe cinta aku ? 

aku pernah tanya kenapa aku jumpa lelaki yang salah.sekarang aku rasa aku tahu kenapa.aku belum cukup baik.dan aku kena betulkan diri aku untuk dapat yang terbaik. Rasa cinta itu memang anugerah daripada Allah.tapi kita manusia ni lebih menghargai rasa cinta itu daripada Si Pemberi.

aku bukan buat entry niey sebab nak pujian ke ape ke p aku nak meluahkan apa yang aku pendam sekarang niey , untuk azam aku akan datang so sekarangniey takde apa dah aku boleh buat selain aku berdoa sebab balik pada ketentuan takdir ajal maut jodoh pertemuan semua dah ditentukan cepat atau lambat je nak jumpa. aku tau jodoh aku ade tapi mungkin bukan sekarang sebab aku bukan yang terbaek untuk jodoh aku yang sekarang .



JANJI ALLAH ITU PASTI ! . untuk aku hanya yang HALAL insyaALLAH AMIN :) 

No comments:

Post a Comment